Zelesta dekbed.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dammie

Berichten: 3329
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 11:14


Lepeltje23

Berichten: 157
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 13:38

Hoi! Hebben mensen hier ook ervaring met de Zelesta cotton down? Het "donsdekbed" van Zelesta? Staat bij dat het een mix van veren en dons is. Hoe warm is dit dekbed? Ben nogal een koukleum. Ben benieuwd of iemand deze variant kent.

Nielojram

Berichten: 7874
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:38

Tink89 schreef:
Maar hoeveel dekbedden heb je dan wel niet? Ik zou echt niet weten waar ik zo'n collectie moet laten. Hoe snel drogen die dingen eigenlijk? En zijn er ook met volledig natuurlijke materialen, dus ook voor de vulling?

Ik heb 3 dekbedden, 2 van dons, zo'n winter en zomer dekbed die je aan elkaar kan knopen.
En een volledig katoenen dekbed voor de idioot warme nachten.

Qua hoezen zit ik wel in de gekkie-range.

Zoals ik hier lees vinden de meeste reaguurdertjes het prima om onder polyester-rommel te liggen, en dat snap ik heus wel, snel schoon en droog, eigen genot niet meegerekend.

Eenieder heeft verschillende standaarden nietwaar.

Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:56

Citaat:
Zoals ik hier lees vinden de meeste reaguurdertjes het prima om onder polyester-rommel te liggen, en dat snap ik heus wel, snel schoon en droog, eigen genot niet meegerekend
.
Ga je lekker

Ik heb nog nooit zulke comfortabele dekbedden gehad..
Hoef met mijn reuma niets te moeilijk te doen qua opmaken..
En ik slaap er heerlijk onder..
Voor mijn astma ook niet anders dan een gewoon synthetisch dekbed wat ik al jaren had...

Fitzroy

Berichten: 25208
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 21:00


Jildau

Berichten: 9436
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 21:42

Nielojram schreef:
Zoals ik hier lees vinden de meeste reaguurdertjes het prima om onder polyester-rommel te liggen, en dat snap ik heus wel, snel schoon en droog, eigen genot niet meegerekend.

Eenieder heeft verschillende standaarden nietwaar.


Wij slapen echt heerlijk onder ons Action dekbed dus waarom zou ik dan anders kiezen?

Petrichor

Berichten: 10575
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 22:42

Zolang het in de winter lekker warm is en de zomer koel en het lekker fris en fruitig is zal het mij worst wezen wat voor materiaal het is. :D

Telpeva

Berichten: 14877
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 09:35

Nielojram schreef:
Zoals ik hier lees vinden de meeste reaguurdertjes het prima om onder polyester-rommel te liggen, en dat snap ik heus wel, snel schoon en droog, eigen genot niet meegerekend.

Eenieder heeft verschillende standaarden nietwaar.

Je hebt zelf toch ook zo'n ding, een daarmee dus dezelfde standaard of niet dan :o? :P

Nielojram

Berichten: 7874
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 20:17

Telpeva schreef:
Je hebt zelf toch ook zo'n ding, een daarmee dus dezelfde standaard of niet dan :o? :P

Voor op de bank.

Little_Gift
Berichten: 1798
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 22:44

Nielojram schreef:
Telpeva schreef:
Je hebt zelf toch ook zo'n ding, een daarmee dus dezelfde standaard of niet dan :o? :P

Voor op de bank.


Oh maar dat maakt alles goed *\o/*
Hopelijk zie je toch zelf ook hoe krom dit is?? :')

Petrichor

Berichten: 10575
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-24 22:55

Of je er nou op de bank onder ligt of op bed, zo'n verschil is dat niet lijkt mij. :+

Maar goed het materiaal zal mij sowieso een zorg wezen, als het makkelijk is en lekker aanvoelt helemaal prima. :D

Jildau

Berichten: 9436
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:06

Nou precies dat. Als het lekker comfortabel is dan ben ik inderdaad tevreden.

Maar je vindt het zelf dus ook prima om onder polyester-rommel te liggen. :D

Eleeke

Berichten: 2063
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:09

Nielojram schreef:
Ik heb 3 dekbedden, 2 van dons, zo'n winter en zomer dekbed die je aan elkaar kan knopen.
En een volledig katoenen dekbed voor de idioot warme nachten.

Qua hoezen zit ik wel in de gekkie-range.

Zoals ik hier lees vinden de meeste reaguurdertjes het prima om onder polyester-rommel te liggen, en dat snap ik heus wel, snel schoon en droog, eigen genot niet meegerekend.

Eenieder heeft verschillende standaarden nietwaar.


Zeker, mijn standaard is: ik slaap niet onder dierenleed.

Petrichor

Berichten: 10575
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 12:57

Eleeke schreef:
Nielojram schreef:
Ik heb 3 dekbedden, 2 van dons, zo'n winter en zomer dekbed die je aan elkaar kan knopen.
En een volledig katoenen dekbed voor de idioot warme nachten.

Qua hoezen zit ik wel in de gekkie-range.

Zoals ik hier lees vinden de meeste reaguurdertjes het prima om onder polyester-rommel te liggen, en dat snap ik heus wel, snel schoon en droog, eigen genot niet meegerekend.

Eenieder heeft verschillende standaarden nietwaar.


Zeker, mijn standaard is: ik slaap niet onder dierenleed.


Nou ik zei wel waar ik onder slaap interesseert mij niet, maar onder dierenleed slaap ik niet!!

Steppe

Berichten: 2806
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:49

Ik vind de buitenstof van de dekbedden zonder hoes echt vreselijk moet ik zeggen. Ik heb voor de hoezen percale katoen en dat voelt echt heerlijk aan en zweet niet zo.
En ik verschoon in paar minuten mijn 2.40 x 2.00 dekbed alleen en heel soms even opschudden zodat het weer goed in de hoes zit na een onrustige nacht.
Wat ik trouwens ook niet fijn vond aan het dekbed zonder hoes die ik had dat er geen instopstrook aan vast zit, was iedere keer het dekbed kwijt.

Petrichor

Berichten: 10575
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 20:08

Hij is binnen, heb hem ook al gewassen en hij was inderdaad snel droog. :) Vraag mij wel af of hij groot genoeg is. Groter kan helaas niet want dan past hij niet in de wasmachine.


Afbeelding

Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 20:46

Je kater toch twee nemen
Wij hebben beiden een van 2.20x2.40
Heerlijk erin draaien

Nielojram

Berichten: 7874
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 20:47

Eleeke schreef:
Zeker, mijn standaard is: ik slaap niet onder dierenleed.


Je kan ook dekbedden gevuld met dons, zonder dierenleed kopen, hè..Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Mijn dekbed van dit genoemde merk ligt op de bank, leuk voor een uur of 2, gaat wellicht 1x per maand in de was.

Telpeva

Berichten: 14877
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 23:03

Offtopic dus ik zal het kort houden, bij zoektermen als 'dons dierenleed' kan je al snel info en undercover filmpjes (bij stallen in Nederland) vinden waaruit blijkt dat keurmerken voor dons eigenlijk weinig betekenen, mocht je dat interessant vinden.

Laat je weten of hij fijn is Petrichor? Ik ben wel benieuwd of deze kwalitatief beter zou zijn als die die ik heb. De jouwe heeft in elk geval meer stiksel en ook kleinere vakjes er in gestikt, ik hoop voor je dat dat betekend dat hij in zijn geheel steviger in elkaar zit en de vulling netjes op zijn plek blijft.

Eleeke

Berichten: 2063
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 00:28

Telpeva schreef:
Offtopic dus ik zal het kort houden, bij zoektermen als 'dons dierenleed' kan je al snel info en undercover filmpjes (bij stallen in Nederland) vinden waaruit blijkt dat keurmerken voor dons eigenlijk weinig betekenen, mocht je dat interessant vinden.

Laat je weten of hij fijn is Petrichor? Ik ben wel benieuwd of deze kwalitatief beter zou zijn als die die ik heb. De jouwe heeft in elk geval meer stiksel en ook kleinere vakjes er in gestikt, ik hoop voor je dat dat betekend dat hij in zijn geheel steviger in elkaar zit en de vulling netjes op zijn plek blijft.

Er is 1 soort diervriendelijk dons. Dan wordt het dons dat wilde dieren laten vallen verzameld ( eierdons). Prijs vanaf ongeveer 3000 euro...

meggiemeg

Berichten: 12257
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:15

Heb de zomervariant als sprei in gebruik in de winter als extra. Het is wassen en dan ook zo weer droog. Alleen de stiksel die over het dekbed heen lopen vind ik niet zo heel erg sterk en gaan vrij snel kapot. Maar daardoor is het niet minder in gebruik.

Suzanne F.

Berichten: 49551
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 07:51

Petrichor schreef:
Hij is binnen, heb hem ook al gewassen en hij was inderdaad snel droog. :) Vraag mij wel af of hij groot genoeg is. Groter kan helaas niet want dan past hij niet in de wasmachine.


[ [url=m/PO6VqO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit zou bij mij gegarandeerd dekentje ruk worden. Hier zou ik er 2 op willen hoor.

Foaly

Berichten: 4997
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:06

Gewetensvraag maar wat is nou slechter, een kwalitatief goed donzen dekbed dat jarenlang meegaat of een goedkoop polyester dekbed dat na een jaar stuk is?

Tink89
Berichten: 2998
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:04

Foaly schreef:
Gewetensvraag maar wat is nou slechter, een kwalitatief goed donzen dekbed dat jarenlang meegaat of een goedkoop polyester dekbed dat na een jaar stuk is?


Dat vraag ik me ook weleens af. Mijn donzen dekbed gaat al meer dan 10 jaar mee en als hij ooit echt te slecht wordt, wordt hij ingevelerd bij Bever of een vergelijkbare winkel en gerecycled.

Echwel

Berichten: 12519
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Zelesta dekbed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:24

Sommige mensen kunnen geen dons verdragennivm allergieën